top of page

Handelsbetingelser for Udbudsrunden

​

1. Generelle oplysninger

Virksomhedsnavn: Udbudsrunden Consulting
CVR-nummer: 42291366
Telefon: 3149 1005
E-mail: ako@udbudsrunden.dk
Hjemmeside: www.udbudsrunden.dk

I disse handelsbetingelser refererer 'du', 'din virksomhed' eller 'kunden' til den virksomhed, der indgår en aftale med Udbudsrunden Consulting. 'Vi', 'os', 'jeg' eller 'vores' refererer til Udbudsrunden Consulting (www.udbudsrunden.dk) og dens ejer.
Disse handelsbetingelser gælder for alle aftaler indgået mellem Udbudsrunden og kunder, der ønsker hjælp til at udarbejde tilbud til offentlige udbud.

​

2. Ydelser og arbejdsproces

​

2.1 Afklaring af minimumskrav (gratis)

Før samarbejdet påbegyndes, vurderes det gratis, om virksomheden opfylder minimumskravene i det pågældende udbud. Hvis kravene ikke kan opfyldes – og der ikke kan indhentes en støtteerklæring fra en anden virksomhed – afsluttes samarbejdet uden betaling.

​​

2.2 Udarbejdelse af tilbud og ESPD

Hvis virksomheden opfylder kravene, kan samarbejdet fortsætte med udarbejdelse af tilbudsmateriale, herunder ESPD.

​​

3. Priser og betaling

​

3.1 Honorarstruktur

Udbudsrundens honorar er opdelt i to dele:

  1. Opstartshonorar – Beløbet afhænger af sagens kompleksitet og udbuddets størrelse og vurderes individuelt fra sag til sag. Kunden modtager en skriftlig prisvurdering, før samarbejdet påbegyndes.

  2. Succesafhængigt honorar – Kun betales, hvis virksomheden vinder udbuddet. Størrelsen afhænger af udbuddets omfang og aftales individuelt. Kunden modtager et skriftligt tilbud med de aftalte vilkår.

​

​

3.2 Betalingsbetingelser

  • Opstartshonoraret faktureres ved aftaleindgåelse og skal betales, før arbejdet påbegyndes.

  • Det succesafhængige honorar faktureres, når ordregiver har meddelt, at virksomheden har vundet udbuddet.

  • Betalingsfristen vil fremgå af fakturaen, medmindre andet er aftalt skriftligt.

  • Ved forsinket betaling pålægges renter i henhold til renteloven samt eventuelle rykkergebyrer.

​

4. Fortrydelsesret og opsigelse

 

4.1 Fortrydelsesret for erhvervskunder

Da Udbudsrundens ydelser er målrettet virksomheder og ikke forbrugere, er der ingen fortrydelsesret, når en aftale om tilbudsudarbejdelse er indgået og arbejdet er påbegyndt.

 

4.2 Aflysning af samarbejde

  • Hvis kunden ønsker at afbryde samarbejdet efter opstart, men før færdiggørelsen af tilbuddet, betales kun opstartshonoraret.

  • Hvis kunden vælger at trække sit tilbud efter indsendelse, er kunden stadig forpligtet til at betale opstartshonoraret, men det succesafhængige honorar bortfalder.

 

5. Ansvarsfraskrivelse

  • Udbudsrunden yder professionel rådgivning, men garanterer ikke, at et tilbud vil vinde udbuddet.

  • Udbudsrunden er ikke ansvarlig for ændringer i udbudsmaterialet foretaget af ordregiver, herunder ændrede vurderingskriterier eller annullering af udbud.

  • Kunden er ansvarlig for at levere korrekt og fyldestgørende information, og Udbudsrunden kan ikke holdes ansvarlig for manglende oplysninger, fejl i kundens data eller dokumentation.

  • Udbudsrunden kan ikke holdes ansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af kundens brug af de udarbejdede tilbud, herunder tabt fortjeneste, driftstab eller eventuelle konsekvenser af ordregivers beslutninger.

  • Udbudsrunden fraskriver sig ethvert ansvar for fejl, herunder tastefejl, regnefejl eller misforståelser, uanset årsag, og hæfter ikke for eventuelle tab eller konsekvenser heraf. Kunden opfordres til at gennemgå al dokumentation grundigt inden indsendelse.

 

6. Fortrolighed og databeskyttelse

  • Udbudsrunden behandler alle kundeoplysninger fortroligt.

  • Eventuelle følsomme oplysninger opbevares sikkert og slettes efter endt samarbejde.

  • Persondata behandles i overensstemmelse med gældende GDPR-lovgivning.

 

7. Tvister og lovvalg

  • Disse handelsbetingelser er underlagt dansk lovgivning.

  • Eventuelle tvister skal søges løst i mindelighed. Hvis det ikke lykkes, afgøres sagen ved de danske domstole.

 

Kontakt

Har du spørgsmål til vores handelsbetingelser? Kontakt os gerne på ako@udbudsrunden.dk

bottom of page